Projekt: Nájezdové rampy pro auto

31 Srp

Ještě by se slušelo připsat doušku „z odpadového dřeva“. I když použité dřevo není zase až tak moc odpadové…

Nájezdové rampy jsou určeny pro najetí auta koly jedné nápravy (přední či zadní) a provedení oprav pod autem. Protože pod většinu na zemi stojících aut se běžný člověk nedostane.

V mém případě mohu rampy použít i při výměnách motorového oleje, protože naše ulice je z kopce a tak auta při najetí na rampy jsou ve vodorovné pozici. A tak olej bez obtíží z motoru vyteče.

Pro výrobu ramp jsem použil trámky o rozměrech 80 x 90 mm a dřevěné fošny o síle cca 40 mm a šířce 200 mm. Trámky jsem si nařezal na 4 kusy o délce 500 mm a 6 kusů o délce 200 mm. Fošny jsem nařezal na délku 500 mm (2 kusy) a 700 mm (2 kusy).

Nařezané trámky a 500 mm fošny jsem k sobě stloukl pomocí hřebíků o délce 100 mm – viz první 2 obrázky v galerii. V případě trámků jsem vyvrtal asi 20 mm hluboké otvory pro zapuštění hlavy hřebíku, aby hřebík prošel do druhého trámku hlouběji. Tím vznikly stojné části pro kola auta.

Jak je vidět z obrázků, tak stojné části ramp jsou každá ze dvou dlouhých a dvou krátkých trámků a jednoho kusu fošny. Dále jsem připevnil nájezdovou část. Což jsou fošny o délce 700 mm. Ty jsou v prostředku podepřeny zbylými 200 mm trámky – viz další 2 obrázky.

Kousek fošny stojné části a pod ní umístěných trámků jsem seřízl, aby nájezdová fošna dobře dolehla na kraj stojné části. Zhruba do prostředka nájezdové fošny jsem přibil ještě podpěrný trámek, který má jednu stranu také seříznutou pod úhlem, aby na zemi seděl rovnou plochou.

Jak je na obrázcích vidět, tak pod auty mám dostatek prostoru pro manévrování. Také je patrné, že z boku jsem ještě k rampám přidal výztuhu v podobě prkna mezi podpěrným trámkem u nájezdu a jedním spodním trámkem. Ne že by byla potřeba, ale jen tak pro jistotu.

Nájezdy se osvědčily, tak je ještě natřu barvou, aby déle vydržely…

 

Michal Šika - Kutilův zápisník