Výroba velkého stahováku

Při nedávné výměně brzdových kotoučů u Fordu C-Max jsem si vyrobil přípravek na stahování kotoučů. Je to takový velký dvouramenný stahovák, který se ale dá využít i na jiné věci.

Od jednoho souseda jsem kdysi dostal velký šroub s maticí, který jsem se rozhodl využít pro výrobu tohoto stahováku. Jedná se o šroub M20 se stoupáním 1 mm. Délka šroubu je cca 400 mm a je vyroben z tvrzeného materiálu.

Dále jsem pro výrobu stahováku použil vingl (úhelník) 50 x 50 x 5 mm, plocháč (pásovinu) 30 x 4 mm a dva šrouby M16 s maticemi.

Vingl jsem si uřízl na dva kusy, každý o délce 550 mm. Z plocháče jsem uřízl také 2 kusy, každý o délce 130 mm. Vingly jsem dal k sobě svislou stranou tak, aby mezi nimi vznikla mezera 20 mm, aby se tam vešel ten velký šroub. Kousky plocháče jsem dal vždy do čela vinglů, a celé jsem to důkladně svařil elektrodovou svářečkou (kvůli tomu, aby svar byl důkladnější).

Poté jsem si z plocháče ještě uřízl dva plátky o délce 20 mm, aby se vešly do mezery mezi svařenými vingly. Na svařené konstrukci jsem si vyměřil střed a od něj 10 mm na každou stranu přivařil po jednom plátku z plocháče. Vznikl tak takový jakoby domeček pro velký šroub M20.

Ze zbytku vingle jsem si uřízl dva kousky o délce cca 40 mm. Potom jsem zbrousil jednu stranu hlavy u obou šroubů M16 a tyto dva kousky vinglů k nim důkladně přivařil. Vznikly mi tak dva háky pro uchycení materiálu. Šrouby jsem nakonec umístil do konstrukce a bylo hotovo. Pro větší představu je zde fotodokumentace v následující galerii.

Stahovák jsem částečně úspěšně použil při výměně kotoučů u auta. Jeden kotouč povolil po důkladném prolití odrezovačem, druhý jsem musel důkladně omlátit kladivem, protože ani odrezovač moc neúčinkoval.

Nicméně stahovák se osvědčil a určitě ho využiju i na jiné práce.

 

Michal Šika - Kutilův zápisník