Lokomotiva řady 710

Lokomotiva řady 710 je motorová lokomotiva s hydrodynamickým přenosem výkonu. Její staré označení je T 334.0. Má přezdívku Rosnička. Dle mého je to jedna z nejhezčích mašinek u nás.

Lokomotivy řady 710 byly navrženy pro lehkou a střední posunovací službu. Často se ale používaly i pro lehkou nákladní dopravu na vedlejších tratích.

Lokomotiva řady 710 je kapotové koncepce se dvěma sníženými a zúženými kapotami a věžovou kabinou stojvedoucího se dvěma řídícími pulty. Stanoviště je přístupné bočními plnými dveřmi. Po stranách obou kapot jsou ochozy se zábradlím, na které se lze dostat schůdky na každé straně.

Lokomotiva řady 710 je rámová se třemi dvojkolími, které jsou vedeny rozsochami. Odpružení zajišťují listové pružiny. Pod delší přední kapotou je spalovací motor V 12 170 DR, což je naftový 4taktní dvanáctiválec bez turba s válci do V, přímým vstřikem paliva, vodním chlazením a rozvodem OHV. Každý válec má 4 ventily (dva pro sání, dva výfukové).

Motor pracuje vždy v jednom z 6 otáčkových stupňů. Motor je spojen s dvouměničovou hydrodynamickou převodovkou ČKD H 350 LR. Výstupní točivý moment je na nápravové převodovky veden kardanovými hřídeli. Brzdová soustava se stává z ruční brzdy, samočinné tlakové brzdy a přímočinné brzdy.

Technické údaje
Mezinárodní označení92 54 2 710 xxx-x
VýrobceČKD Praha, SMZ Dubnica, TS Martin
Rok výroby1961 – 1973
Vyrobeno ks92
Rozchod1435 mm
Typ vozidla3nápravová kapotová posunovací lokomotiva
Uspořádání pojezduC
Přenos výkonuhydrodynamický
Trakcenezávislá s hydraulickým přenosem výkonu
Délka přes nárazníky9440 mm
Délka rámu8200 mm
Rozvor náprav2000 mm + 2200 mm
Minimální poloměr oblouku100 m
Služební hmotnost39,6 t
Typ spalovacího motoru12 V 170 DR
Objem spalovacího motoru52,6 l
Velikost palivové nádrže1050 l
Trvalý výkon motoru300 kW
Maximální tažná síla110 kN
Maximální rychlost60 km/h
Michal Šika - OK1MSI