Lokomotiva řady 710 je motorová lokomotiva s hydrodynamickým přenosem výkonu. Její staré označení je T 334.0. Má přezdívku Rosnička. Dle mého je to jedna z nejhezčích mašinek u nás.
Lokomotivy řady 710 byly navrženy pro lehkou a střední posunovací službu. Často se ale používaly i pro lehkou nákladní dopravu na vedlejších tratích.
Lokomotiva řady 710 je kapotové koncepce se dvěma sníženými a zúženými kapotami a věžovou kabinou stojvedoucího se dvěma řídícími pulty. Stanoviště je přístupné bočními plnými dveřmi. Po stranách obou kapot jsou ochozy se zábradlím, na které se lze dostat schůdky na každé straně.
Lokomotiva řady 710 je rámová se třemi dvojkolími, které jsou vedeny rozsochami. Odpružení zajišťují listové pružiny. Pod delší přední kapotou je spalovací motor V 12 170 DR, což je naftový 4taktní dvanáctiválec bez turba s válci do V, přímým vstřikem paliva, vodním chlazením a rozvodem OHV. Každý válec má 4 ventily (dva pro sání, dva výfukové).
Motor pracuje vždy v jednom z 6 otáčkových stupňů. Motor je spojen s dvouměničovou hydrodynamickou převodovkou ČKD H 350 LR. Výstupní točivý moment je na nápravové převodovky veden kardanovými hřídeli. Brzdová soustava se stává z ruční brzdy, samočinné tlakové brzdy a přímočinné brzdy.
Technické údaje | |
---|---|
Mezinárodní označení | 92 54 2 710 xxx-x |
Výrobce | ČKD Praha, SMZ Dubnica, TS Martin |
Rok výroby | 1961 – 1973 |
Vyrobeno ks | 92 |
Rozchod | 1435 mm |
Typ vozidla | 3nápravová kapotová posunovací lokomotiva |
Uspořádání pojezdu | C |
Přenos výkonu | hydrodynamický |
Trakce | nezávislá s hydraulickým přenosem výkonu |
Délka přes nárazníky | 9440 mm |
Délka rámu | 8200 mm |
Rozvor náprav | 2000 mm + 2200 mm |
Minimální poloměr oblouku | 100 m |
Služební hmotnost | 39,6 t |
Typ spalovacího motoru | 12 V 170 DR |
Objem spalovacího motoru | 52,6 l |
Velikost palivové nádrže | 1050 l |
Trvalý výkon motoru | 300 kW |
Maximální tažná síla | 110 kN |
Maximální rychlost | 60 km/h |