Lokomotiva řady 740 je 4nápravová motorová lokomotiva určená pro průmyslové podniky. Její původní označení je T 448.0. Její přezdívka je Kocour.
Lokomotivy byly vyvinuty pro středně těžkou posunovací službu, zejména v průmyslu.
Lokomotiva řady 740 je kapotové koncepce, kdy kapoty jsou stejně vysoké jako kabina strojvedoucího. Ta je umístěna mezi kapotami v zadní části lokomotivy. Okolo kapot jsou ochozy se zábradlím. Kabina je přístupná z těchto ochozů.
Rám lokomotivy sedí na dvou dvounápravových hnacích podvozcích. Dvojkolí v nich jsou uložena v kyvných nápravách, které jsou odpruženy vinutými pružinami doplněnými hydraulickými tlumiči. V každém podvozku jsou 2 trakční tlapové motory. Mezi podvozky ve střední části rámu je uložena palivová nádrž.
Lokomotiva je vybavena ruční brzdou, přímočinnou brzdou a samočinnou tlakovou brzdou.
Pod dlouhou kapotou je odpředu umístěn kompresor a vzduchotechnika, chladící blok chlazení trakčních motorů předního podvozku, motorgenerátor, který se skládá z chladiče, motoru ČKD K 6 S 230 DR a trakčního generátoru TD 805. Před kabinou strojvedoucího je ještě chladicí blok chlazení trakčních motorů zadního podvozku.
Technické údaje | |
---|---|
Mezinárodní označení | 740 |
Výrobce | ČKD Praha |
Rok výroby | 1973 - 1989 |
Vyrobeno ks | 459 (+ 161 pro Polsko) |
Rozchod | 1435 mm |
Typ vozidla | 4nápravová podvozková kapotová posunovací lokomotiva |
Uspořádání pojezdu | Bo´Bo´ |
Přenos výkonu | elektrický střídavě-stejnosměrný |
Trakce | nezávislá s elektrickým přenosem |
Délka přes nárazníky | 13580 mm |
Šířka | 3130 mm |
Rozvor podvozku | 2400 mm |
Vzdálenost otočných čepů | 6700 mm |
Minimální poloměr oblouku | 80 m |
Regulace výkonu | diferenciální budič |
Služební hmotnost | 72 t |
Typ spalovacího motoru | ČKD K 6 S 230 DR |
Velikost palivové nádrže | 4000 l |
Trvalý výkon motoru | 880 kW |
Maximální tažná síla | 216 kN |
Maximální rychlost | 70 km/h |