Motorový vůz řady 860 je vůz pro náročnější osobní dopravu. Byl vyroben ve dvou prototypech. Původní označení je M 475.0 a má přezdívku Chrochtadlo.
Prototypy byly vyrobeny v roce 1974 ve Vagonce Tatra Studénka. Původně byly prototypy označeny jako řada M 474.0, jejich hmotnost ale narostla a tak byly přeznačeny na řadu M 475.0 a od roku 1988 je to řada 860. Nicméně nejsou již v provozu.
Motorové vozy řady 860 byly navrženy pro osobní a rychlíkovou dopravu na důležitějších motorizovaných tratích nebo na trakčně náročnějších vedlejších tratích.
Vůz řady 860 má kapacitu 70 míst k sezení. Sedačky jsou ve 2+2 uspořádání. Půdorysně je vůz členěn na dvě průchozí koncová stanoviště strojvedoucího, zavazadlový prostor, dva nástupní prostory (jeden s WC) a tři oddíly pro cestující. Vůz má teplovodní vytápění.
Motorový vůz řady 860 je odvozen od řad 850, 851, 852 či 853. Skříň vozu je ocelová, posazená na dvou dvounápravových podvozcích. Dvojkolí jsou vedena svislými trny. Odpružení je dvoustupňové pomocí vinutých ocelových pružin. Pod podlahou vozu je spalovací motor (původně francouzský – vyráběný licenčně v TS Martin). Je to naftový 6válec s přeplňováním typu Pielstick 6 TA4-H-185. Brzdový systém je složený z ruční brzdy, samočinné tlakové brzdy (DAKO BS2) a přímočinné brzdy (DAKO BP).
K motoru je připojen trakční stejnosměrný generátor ČKD TD 807, ten pohání trakční stejnosměrné motory ČKD TE 013. Regulace výkonu je kontaktní.
Technické údaje | |
---|---|
Mezinárodní označení | 860 |
Výrobce | Vagonka Tatra Studénka, ČKD Praha, TS Martin |
Rok výroby | 1974 |
Vyrobeno ks | 2 |
Rozchod | 1435 mm |
Typ vozidla | 4nápravový motorový osobní vůz |
Uspořádání pojezdu | Bo´Bo´ |
Přenos výkonu | elektrický stejnosměrný |
Trakce | nezávislá s elektrickým přenosem |
Vytápění | teplovodní |
Regulace výkonu | kontaktní |
Míst k sezení | 70 |
Délka přes nárazníky | 24500 mm |
Vzdálenost otočných čepů | 17200 mm |
Výška | 4190 mm |
Rozvor podvozku | 2400 mm |
Minimální poloměr oblouku | 100 m |
Služební hmotnost | 56 t (55,1 t) |
Typ spalovacího motoru | Pielstick 6 PA4-H - 185 |
Trvalý výkon motoru | 480 kW (442 kW) |
Maximální rychlost | 100 km/h |
860.001 (860.002) |