Menší syn si usmyslel, že mu nestačí jen čtyřkolka, ale že chce také motorku, aby mohl krosit na trati za městem. A tak si z ušetřených peněz koupil Minicross motorku.
V sedmi letech… Já si první motorku koupil až ve dvanácti – musím ale říct, že to nebyla miniverze motorky, ale fulsize Simson S51 Elektronik.
Tato motorka je čínské výroby a prodává ji firma www.heipe.cz. Je tu dvoutaktní motor o 49 ccm, který se startuje natahovací šňůrou (podobně jako sekačka nebo motorová pila). Samozřejmostí jsou mechanické kotoučové brzdy v předu i u zadního kola. Celkem je to robustní stroj a kvalita zpracování není vůbec špatná. Motorka se dodává částečně rozložená v krabici a je třeba ji sestavit.
Bylo nutno připevnit řidítka, přední kolo a zadní vidlici spojit s tlumičem. Jinak vše bylo na svém místě. Nakonec jsme motorku polepili závodnickými nálepkami, nalili beznín (smíchaný 1:40 s olejem) a vyrazili na zkušební jízdu. Při ní ale spadl řetěz, tak jsem musel chvíli laborovat se štelovacím šroubem, který číňani vyrábí asi z těsta, protože se hned strhnul závit.
Odřízl jsem tedy štelovací podložku od strženého šroubu a důkladně přivařil nový šroub M6 o délce 50 mm, kterým jsem nahradil původní štelovací šroub na straně u hnacího řetězu. S tímto už šlo něco dělat a povedlo se zadní kolo nastavit tak, že řetěz už nepadá. S nastavením zadního kola je potřeba si dost pohrát, protože stačí malá odchylka od přímého směru a řetěz se smekává.
Také bylo potřeba si pohrát s přední brzdou, protože její úchyty jsou na vidlici (aspoň u našeho kusu) navařeny pod špatným úhlem, proto se přední kolo točilo ztuha a motorka se nerozjela naplno. Proto jsem úchyty trochu zbrousil, aby bylo možno třmen brzdy připevnit pod příznivěším úhlem (tedy rovnoběžně s brzdovým kotoučem) a už s tím nebyl problém.
Takže když teď jedeme za město na závodní trať , vezeme jak čtyřkolku, tak tuto motorku a mladý pán se může vyřádit do sytosti…
Michal Šika - OK1MSI