Motorová jednotka řady 844 od polského výrobce Pesa je také označována nebo přezdívána jako RegioShark. A to kvůli svému vzhledu, který připomíná hlavu žraloka. Dalšími přezdívkami jsou Žralok, Šarik, Pesar nebo Pesa.
Motorové jednotky řady 844 jsou dvouvozové jednotky vyráběné v letech 2011 – 2013 polskou firmou Pesa Bydgoszccz. Objenaly si je České dráhy a jedná se o českou variantu typové rodiny Pesa Link, které úspěšně drandí po železnici v Bavorsku a Sasku.
Jednotka se skládá ze dvou vozů lehké stavby na společném Jakobsově podvozku. Vozové skříně jsou ocelové a ke spojování jednotek se používá samočinné vozové spřáhlo Sharfenberg.
Jednotka je poháněna dvěma motory, které jsou umístěny pod podlahou vždy u krajního podvozku směrem ke středu jednotky. Motory pohánějí obě mechanicky spojená dvojkolí podvozku, u kterého jsou umístěny. Přenos výkonu je hydromechanický. Každý ze dvou motorů MTU dodává trvalý výkon 390 kW.
Jednotky mají standardně zabudovanou klimatizaci, okénka nelze otevírat. Dále je zde oddíl 1. třídy, oddíl 2. třídy, oddíl pro kola a kočárky, toaleta přístupná pro vozíčkáře a vozy jsou částečně nízkopodlažní. Dále je zde audiovizuální informační systém pro cestující. V oddíle 1.třídy je 9 míst k sezení, v oddíle 2.třídy je 111 míst k sezení (z toho je 15 sklopných). Celkem má jednotka kapacitu 240 cestujících.
Maximální rychlost jednotky je 120 km/h.
Technické údaje | |
---|---|
Mezinárodní označení | 95 54 5 844 xxx - x |
Provozovatel | ČD |
Výrobce | PESA Bydgoszcz |
Rok výroby | 2011-2013 |
Počet vyrobených kusů | 31 |
Přenos výkonu | hydrodynamický |
Typ vozidla | třípodvozková dvouskříňová motorová jednotka |
Délka přes nárazníky | 43 730 mm |
Rozchod | 1 435 mm |
Uspořádání pojezdu | B´2´B´ |
Služební hmotnost | 86 t |
Míst k sezení | 120 (z toho 9 v 1.tř. a 15 sklopných) |
Míst ke stání | 120 |
Typ spalovacího motoru | MTU 6H1800 R85L |
Trvalý výkon | 2 × 390 kW |
Maximální rychlost | 120 km/h |